Qrupların təşkili zamanı qarşıya
çıxan problemlər və onların
aradan qaldırılması yolları.
Dövrün tələblərinə
uyğun şəkildə şəxsiyyət yetişdirmək bugünkü Azərbaycan dövlətinin təhsil qarşısında qoyduğu ən önəmli
və vacib məsələlərdən biridir.
Bu gün məktəbin şagird qarşısında qoyduğu tələb
ondan ibarət deyil ki,şagird məktəbə gəlməli,dərsini söyləməli və qiymət alıb
evə dönməlidir. Bugünku məktəbdə yetişən şagird sabahkı həyatda öz ayaqları ilə
addımlamağı bacaran şəxsiyyət olmalı,qloballaşan cəmiyyətdə özünə yol açmağı
bacarmalıdır.
Deməli,şəxsiyyət yetişdirməyi qarşısına məqsəd
qoymuş məktəb şagirddə bir sıra sosial bacarıq və vərdişlər formalaşdırılmalı,
inkişaf etdirməlidir.Bu missiyanı yerinə yetirərkən daha uğurlu nəticələr eldə
etmək üçün fəal təlimdə mütəmadi olaraq qruplarla iş forması daha məqsədəuyğun
hesab edilir.
Qruplarda işləyən şagirdlərdə təbii ki,əməkdaşlıq etmək,birgə
fəaliyyət qurmaq,ünsiyyətcil olmaq,başqalarının
fikrinə hörmətlə yanaşmaq,rəqabət aparmaq,məsuliyyətli olmaq,başqalarını
dinləmək kimi bir sıra sosial bacarıq və vərdişlər formalaşır və inkişaf edir.Bu
sosial bacarıq və vərdişlər sabah həyata atılacaq şəxsiyyəti gerçəkləşdirən,reallaşdıran
ən zəruri amillər hesab edilə bilər.
Bəzi
hallarda elə olur ki,bu iş forması ilə işləyən müəllim təlim prosesində gozlədiyi
nəticəni əldə bilmir və təlim prosesi uğursuzluqla nəticələnir.Bu da ondan irəli
gəlir ki,birgə işləməyə sövq edilən şagirdlər arasında bir sıra problemlər
ortaya çıxır.
Bu
problemlərdən biri yersiz hay-küyün təlim prosesinə mane olma-sıdır.Bəs,sinifdə
yaranmış hay-küyə səbəb nədir?Bəzən olur ki,qrupda əyləşən şagirdlər verilmiş
tapşırığı birgə həll etmək əvəzinə öz aralarında tapşırığı müəyyən hissələrə
bölür və hər kəsin tapşırığı ayrılıqda yerinə yetirmək cəhdi baş tutur ki,bu da
müəyyən səs-küyə səbəb olur.Daha bir səbəb qrup üzləri tapşırığı yerinə yetirərkən
birgə nəticəyə gələ bilmirlər və hər kəs öz cavabı ilə çıxış etməyi israr edir.
Hər kəsin eyni vaxtda danışmaq arzusu,istəyi də sinifdə yersiz səs-küyə səbəb
olur.
Qruplarla iş zamanı ortaya çıxan problemlərdən biri də şagirdlərin
problemin həllinə hazır olmamalarıdır.Şagirdlər arasında bu problem o zaman
özünü daha qabarıq şəkildə büruzə verir ki, çətinlik çəkən şagird qrupun digər
üzvlərindən kömək istəmir və yaxud da qrupun digər üzvləri ona öz köməkliklərini
təklif etmirlər.
Qruplarla iş zamanı qrup üzvləri
arasında daha tez-tez müşahidə olunan və aradan qaldırılması digər
problemlərə nisbətən daha çətin olan
problemlərdən biri də şagirdlər arasında yaranan münaqişədir.Qrup üzvləri
arasında münaqişə o zaman yarana bilər ki,onlar icazəsiz hərəkətlərə yol
versinlər,yəni icazə olmadan bir-birilərinin əşyalarına kağızlarına
toxunsunlar.
Qrup üzvlərinin məqsədlərinə aydınlıq gətirə
bilməmələri,qrup daxilində şagirdlərin geriqalma halları özünü göstərə bilər
ki,bunlar müəllim tərəfindən həlli vacib
olan məsələlərdəndir.
Yuxarıda sadaladığımız problemlər
təlim prosesi zamanı qrup üzvləri arasında yaranan problemlərdir.Amma bəzən
olur ki,problem bütün qrupda deyil,tək bir şagirddə təzahür edir.Bu nədən irəli
gəlir? Şagird hər bir işi tək başına görməyə çalışır və yaxud da çox az iş görmək istəyir,hətta işdən imtina etməyə cəhd
belə edir.Şagirdin təvazökarsızlığı , təkəbbürlü olmagı, kinli olmağı da qrup
işi zamanı onun üçün problem hesab edilir.
Müəıllim
təlim posesində sosial bacarıq və vərdişləri
şagirdlərdə formalaşdırmaq,inkişaf etdirmək məqsədini,məqsədini qoymuşsa,bu məqsədi
uğurlu nəticələrlə reallaşdırmaq üçün yuxarıda sadalanan bütün problemləriböyük
ustalıqla aaşdırmalı,bu problemləin həllinə komplek şəkildə yanaşmalı və
problemlərin aradan qaldırılmasına dair sosial
bacarıq vəvərdişlərin inkişafını özündə əks etdirən plan tərtib etməlidir
və aşağıdakılara reallaşdırılacaq məqsəd kimi yanaşmalıdır.
-Şagirdin daxili istəklərinin ,mənəvi meyllərininüzə
çıxarılmasına və başa düşülməsinə şərait yaratmaq;
-Tapşırıqların düzgün qavranılmasına,başa düşülməsinə yardım etmək;
-İşə həvəs oyatmaq;
-Yerli-yersiz yox,ehtiyac duyulduğu zaman sual vermək vərdişini
formalaşdırmaq ;
-Başqasına kömək etmək bacarığını inkişaf etdirmək;
-Münaqişəyə yol verməmək vərdişini formalaşdırmaq və s.
Hətta ola bilər ki,müəllim qrup işinin təşkili zamanı ortaya
çıxanproblerin həllinə kompleks və əvvəlcədən planlaşdırılmış şəkildə yanaşsa
belə yenə də istədiyi nəticəni reallaşdıra bilməsin.Bu zaman müəllim özü
qruplarda rast gəldiyi bütün problemləri özündə qeyd etməli və məsələnin həllində başqa yollar
axtarmalıdır.Bunun üçün müxtəlif sorğu anketlərini şagirdlərə paylamaqla
onların özlərinin öz qrup daxilindəki fəaliyyətlərinin qiymətləndirilməsini təşkil etmək olar.Bu
onların özlərinin öz işlərinə tənqidi
yanaşmasını problemlərin şagirdlərin özləri tərəfindən aradan qaldırılmasını təşkil
etmiş olar.
Göygöl rayonu Şəhriyar kənd tam
orta məktəbinin Azərbaycan dili və Ədəbiyat
müəllimi İsgəndərova Yeganə Əvəz qızı. "Təhsil problemləri " qəzeti.
çox sağ olun
ОтветитьУдалить